Oslovila nás klientka, která si čerstvě založila firmu. Vyžádali jsme si od ní:

  • zakladatelskou smlouvu
  • výpis z bankovního účtu ode dne založení
  • přístupy do datové schránky
  • dále všechny doklady (faktury a účtenky např. za poplatky na živnostenském úřadu, jízdné, právní a notářské služby, nájem, nakoupený materiál nebo zboží apod.) od založení firmy

Klientka se kvůli očekávaným příjmům chtěla stát plátcem DPH dobrovolně. Zaregistrovali jsme ji na finančním úřadu. Ten si vyžádal další podklady, zejména o smlouvu s dodavatelem. 

Klientka nám každý měsíc dokládá:

  • sjetinu tržeb z pokladny
  • zboží je účtováno metodou B, skladovou evidenci si klientka zajišťuje sama
  • hlavní nákladové položky jsou nájem kanceláře a podnikatelský úvěr
  • zpracováváme přiznání k DPH
  • umíme rovněž vedení mzdové agendy a zpracování mezd

Doklady nám klientka předává v elektronické podobě. S.r.o. s úřady už povinně komunikuje výhradně elektronicky a také řada živnostníků má datovou schránku, takže odpadá nutnost obíhat úřady osobně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *